W ramach strategicznego rozwoju przechodzimy cyfrową transformację, która oznacza wiele pozytywnych zmian.
25.04.2024 r.
W odpowiedzi na oczekiwania naszych partnerów biznesowych i Klientów, a także w ramach strategicznego rozwoju naszej spółki przechodzimy cyfrową transformację, która oznacza wiele pozytywnych zmian.
Aktualnie pracujemy nad wdrożeniem platformy sprzedażowej dla kanału b2b oraz systemu PIM (Product Information Management), który zasili platformę B2B, B2C i aplikację mobilną dla handlowców terenowych. Najważniejsze korzyści z wdrożenia platformy B2B to m.in. dostęp do o wiele szerszej oferty produktowej niż dotychczas i możliwość składania zamówień 24/7, dostęp online do wszystkich dokumentów (WZ, FV, FV korygujące, limity kupieckie i inne), indywidualne cenniki, możliwość negocjacji cen i tworzenia zapytań ofertowych dla Klientów.
Jednak niezbędnym elementem platformy B2B jest system PIM - Product Information Management – zarządzanie informacją produktową. Narzędzie PIM to rodzaj nowoczesnego oprogramowania, wirtualny katalog produktów, który uprawnia – sprzedawcom detalicznym, hurtownikom i producentom – proces kontrolowania i zarządzania produktami z centralnego miejsca. Dzięki rozbudowanym, wyczerpującym informacjom o produkcie Klienci chętniej podejmują decyzje zakupowe. Jednocześnie ilość unikalnych, profesjonalnych treści wpływa bardzo pozytywnie na SEO, co powoduje zwiększenie ruchu organicznego w serwisach w sklepie internetowym i pozyskanie nowych Klientów zainteresowanych produktem.
PIM powoduje, że proces wdrożenia nowych produktów lub całych serii jest skrócony do minimum, ponieważ dane produktowe, zdjęcia, załączniki techniczne są wprowadzane w jedno miejsce i udostępniane we wszystkich platformach i katalogach jednocześnie. Poinformowanie całej sieci o nowościach produktowych w przypadku otrzymania danych od producenta można skrócić raptem do kilku godzin! Firmy dystrybucyjne posiadające kilka kanałów sprzedaży: b2b, b2c, aplikacje mobilne, serwisy społecznościowe, marketplacy – zyskują dużą przewagę w aktualizowaniu danych we wszystkich miejscach jednocześnie, co pozwala na szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku. Zyskujemy spójność komunikacji na wszystkich kanałach.
System PIM spiera zarządzanie jakością danych, umożliwiając weryfikację, walidację i uzupełnianie informacji o produktach. Dzięki temu będziemy mogli lepiej kontrolować jakość informacji udostępnianych Klientom. Centralizacja informacji oraz automatyzacja procesów związanych z danymi produktowymi pomaga zminimalizować ryzyko błędów, co przekłada się na wyższą jakość informacji oraz większe zadowolenie Klientów. Dzięki zgromadzonym w narzędziu PIM informacjom o produkcie każdy będzie mógł zapoznać się z parametrami, czy danymi technicznymi, co często jest niemożliwe w sieci stacjonarnej. Kompletność i jakość danych wpływa także na działania wyszukiwarki na stronie internetowej.
